Leczenie implantologiczne składa się z dwóch etapów, pierwszym z nich jest część chirurgiczna, kolejnym część protetyczna wykonywana najczęściej od 3 miesięcy do 6 miesięcy od momentu przeprowadzenia zabiegu chirurgicznego.

Faza chirurgiczna polega na wszczepieniu implantu do tkanki kostnej. Planowanie leczenia  czyli umiejscowienie, długość i szerokość wszczepu, ocena tkanki kostnej czy potrzeba dodatkowych zabiegów regenracyjnych odbywa się na podstawie tomografii komputerowej, po wcześniejszym zebraniu wywiadu i badaniu klinicznym a także badaniu krwi.

ct po

W wyniku przeprowadzonego postępowania diagnostycznego może się okazać, że wymagane jest uzycie dodatkowych procedur leczniczych - regenracja tkanki kostnej i/lub miekkiej przed przystapieniem do zabiegu chirurgicznego.

W Orto-Dental Clinic stosujemy m.in. osocze i fibryne bogatopłytkową, pobrane z krwi własnej pacjenta bezpośrednio przed zabiegiem, zwiększając tym samym szanse na powodzenie zabiegu, zmniejszajac ryzyko wystąpienia dolegliwości bólowych i skracajac okres rekonwalestencji.

Implanty zębowe wykonane są z tytanu, jego stopów lub cyrkonu. Dzięki implantom zębowym jesteśmy w stanie odtworzyć brakujący pojedyńczy ząb, kilka zębów za pomoca mostu na implantach lub wykonać całą rekonstrukcje za pomocą 4 lub 6 implantów (All on 4, All on 6).

Uzpełnienia prototetyczne na implanatch mogą być przykręcone na stałe lub mogą być wyjmowalne (przypomocowane do lokatorów np. Novaloc lub belki) Wybór najlepszego rozwiązania dla kontretego pacjenta podejmowany jest po wnikliwym badaniu i określeniu indywidualnych potrzeb pacjenta oraz możliwości finansowych.